למידה בחירום – סגל מרצים

מידע למרצים בזמן חירום

בעמוד זה מפורטים ההוראות והצעדים שיש לנקוט במצב שבו המכללה עוברת ללמוד/לעבוד בחירום.  נא לעקוב אחר ההוראות בקפדנות.

זמני השיעור – 

  • לפי הנחיית משה”ח, זמן השיעור יהיה 80 דקות (במקום 90)
  • בשיעור של 80 דקות, תינתן הפסקה של 10 דקות במהלך השיעור

ארגון סביבה הלמידה בזום – 

  • דאגו שהתאורה תהיה מלפנים ולא מאחור
  • בדקו לפני השיעור את המצלמה והסאונד במחשב האישי
  • הקפידו על לבוש הולם
  • ניתן להשתמש ברקע של מכללת שאנן
  • הקפידו להתבונן במצלמה בזמן שאתם מדברים
  • כדאי לדאוג שתמונת המרצה תופיע על המסך כאשר מציגים מצגת

פתיחת המפגש – 

מומלץ לזמן ולפתוח את המפגש בזום כ-10 דקות לפני תחילת השיעור, מהסיבות הבאות:

  • אף אחד לא רוצה להגיע לכיתה נעולה
  • זה זמן טוב למינגלינג בין הסטודנטים
  • מומלץ להפעיל הקלטה ולציין בפני המשתתפים שהמפגש מוקלט ושההקלטה תעלה לאתר הקורס במודל
  • מומלץ להסביר מה תוצרי הלמידה של השיעור ואיך הוא הולך להתנהל הן מבחינת זמני השיעור והן מבחינת מתודות ההוראה

למידה פעילה ושיתופית – 

  • חשוב לא לערוך שיעור שכולו ממוקד “דיבור מרצה”
  • חשוב לבנות את הקורס באופן היברידי ולשלב בו שיעורים סינכרוניים לצד שיעורים א-סינכרוניים.
  • ניתן לפצל שיעור של 80 דק לחלק סינכרוני וחלק א-סינכרוני
  • במהלך השיעור חשוב ליישם למידה פעילה באחת או יותר מהדרכים להלן:
    • דיונים בשיעור
    • סקרים Polls – דרך הזום או מנטימטר
    • משימות בחדרים מפוצלים – Breakout Rooms
    • לוח שיתופי כדוגמת פאדלט או מצגת שיתופית
  • מומלץ להשתמש במתודות הוראה מגוונות ליצירת למידה פעילה וחוויתית:
    • כיתה הפוכה
    • ג’יגסו
  • לוחות בחירה

סיום המפגש – 

  • חשוב לסכם את המפגש ולחזור לתוצר הלמידה של המפגש שהוצג בפתיחה, לציין מה יהיה נושא המפגש הבא ולהסביר מה מוטל על הסטודנטים לבצע עד אז
  • מומלץ להשאיר זמן בסיום המפגש לשאלות והבהרות ולתת אמצעי תקשורת שדרכו יוכלו הסטודנטים להעלות שאלות נוספות.
  • יש להקפיד להגדיר משימות א-סינכרוניות או משימות בית באופן פרופורציונלי ולא להעמיס יתר על המידה
  • עם קבלת הלינק של ההקלטה ניתן לקצץ חלקים מההתחלה והסוף
  • להעלות את הלינק להקלטה עם הסיסמא למודל
  • יש לתת מענה אישי לסטודנטים על ידי ניהול פגישות אישיות בתום כל מפגש זום או קביעת מפגשים אישיים עם סטודנטים.
  • וודאו שהגרסה בה אתם עובדים היא הגרסה המעודכנת ביותר
  • אין לפרסם ברשת קישור ישיר לפגישה. 
  • מומלץ להגדיר הגדרה אוטומטית של סיסמה
  • מומלץ להגדיר הגדרה אוטומטית של חדר המתנה
  • בטלו את אופציית התחברות לפני המארח
  • הגבלת שיתוף מסך למארח בלבד
  • הימנעו מפתיחת לינקים שאינם ע”י המארח

לקריאה נוספת על נהלי אבטחה והגדרות הזום לחצו כאן

במכללה קיימים שילוטי הכוונה למרחבים המוגנים ברחבי קמפוס המכללה. בשעת אזעקה, עליכם לגשת למרחב המוגן הקרוב ביותר באותה נקודת זמן.

רשימת המרחבים המוגנים:

בנין ראשי-

  • קומת אחזקה- השטח בין המחסנים יכול לשמש כמרחב מוגן עד שהמקלט יתפנה.
  • קומת כניסה- חדר 111 (חדר מדרשה) ליד בית הכנסת.
  • קומת משרדים 1.5 – חדר ישיבות על יד החדר של הניה ואסתר
  • קומת משרדים 2.5- משרד לימודי המשך
  • משרדים קומה 3.5- כיתת סמינריון

בנין הנהלה-

  • קומת כניסה-משרד מעון , צמוד לקפיטריה.
  • קומה 1- כיתה 616
  • קומה 2- כיתה 627.

לתשומת ליבכם – אין להשתמש במעליות בזמן אזעקה!

תוכן אקורדיון
• למה ללמוד אצלנו? כי שאנן – מכללה דתית לחינוך ולהוראה, ברמה אקדמית גבוהה היחידה בצפון • • למה ללמוד אצלנו? כי שאנן – מכללה דתית לחינוך ולהוראה, ברמה אקדמית גבוהה היחידה בצפון •

כל הדלתות פתוחות בפניכם (תחומי הלימוד במכללה)

מה כדאי לי ללמוד?

תואר ראשון

הכשרה להוראה ותעודת הוראה .B.Ed

תואר שני

.M.Ed בחינוך והוראה

המרכז ללימודים מתקדמים

פיתוח מקצועי והסבה אקדמאים להוראה

חוגים

מסלולים

מסלולים

תוכניות מיוחדות

מדרשות / בית מדרש נשים

"נחיתה רכה" – (סטאז')
היחידה להתמחות וכניסה להוראה

צרו איתנו קשר

הסתרת תמונות

ההרשמה לשנה"ל תשפ"ד בעיצומה!

מלא/י את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם: