המסע האורייני
ד”ר אסתי טוב-לי
לרכישה נא להתקשר למחברת: 052-572-9898
₪80.00
המלאי אזל
המסע האורייני, שחווה כל בר אוריין מינקות ועד יומו האחרון, הנו מסע המשקף את החוסן הערכי והתרבותי של החברה, שאנו חיים בה. העם היהודי, שכונה “עם-הספר” משחר ההיסטוריה, מאבד לאחרונה את מקומו המרכזי של הספר בחיינו. מסע אורייני מוצלח יצמצם את הבערות המהווה מקור לדאגה עצומה של מתווי מדיניות, פילוסופים וחוקרי חינוך. מסע אורייני מוצלח אף יאפשר פיתוח הון אנושי שיביא לקדמה של הדור הבא. קידום היכולת האוריינית של ילדי ישראל הוא משימה חינוכית ראשונה במעלה של מורי-מורים, הורים, פרחי הוראה ותלמידים. בספר “המסע האורייני” שני שערים: השער ראשון “תאוריה כבסיס למעשה ההוראה”, מביא לראשונה בישראל אסופה של מחקרים המהווים את גוף הידע העדכני בנושא קריאה וכתיבה. אסופת המחקרים נוגעת לתחומי האוריינות השונים ומשלבת תמיד את המחקר בעולם על הנושא. ייחודו של הספר הוא, שבשונה מחקר הקריאה, שנסוב סביב השפה האנגלית, כאן בכל נושא קיימת התייחסות ספציפית לשפה העברית ולמחקרים עדכניים וייחודיים לה. השער השני “מן המחקר אל מעשה ההוראה – סוגיות נבחרות בעולם הקריאה והכתיבה” מביא מחקרים ייחודיים של המחברים בתחום הקריאה והכתיבה, מתוך אוריינטציה אל השדה ואל עבודת המורים בגן ובכיתה. זהו מסע אורייני המתחיל בגיל הגן, ממשיך לתלמידי בית-ספר היסודי, לקויי למידה, עם הפרעות קשב. משם מתקדם לחטיבת-הביניים ומסיים בתלמידים בעלי מוגבלות קשות ומורכבות. הפרקים בשער השני עוסקים בנושאים בוערים בתחום האורייני. בכל פרק קיים ניתוח של הידוע בישראל ובעולם על אודות הנושא, הרחבת היריעה בהצגת מחקר ייחודי של המחברים, שנועד לתרום להבנה מעמיקה של התופעות הנחקרות ובהצעת תוכנית התערבות “מבוססת מחקר” לקידום התלמידים.
על המחברים ד”ר אסתר טוב לי – מרצה בכירה, ראש החוג לחינוך וראש תוכנית .M.Ed בחינוך “הוראה ולמידה במערכות משלבות” במכללת “שאנן”, וכן מנהלת מכון “אתגר” לאבחון וטיפול בתלמידים מתקשים. במחקריה ובעבודת ההוראה שלה, היא משלבת ידע תאורטי רחב היקף עם ידע מעשי כיצד לקדם תלמידים מתקשים. מחקריה עוסקים בקידום האוריינות בקרב תלמידים ממיצבים חברתיים-כלכליים שונים ובקרב תלמידי החינוך המיוחד.
פרופ’ יחיאל פריש – נשיא המכללה האקדמית הדתית לחינוך – “שאנן”. עבודת הדוקטורט שלו עסקה באומנות ככלי המשפר הישגים אורייניים. הוא מוביל את “המסע האורייני” לקידום מורי-מורים ולעידוד חקר חינוכי, בקרב מרצי המכללה, הוא מטפח את ההון האורייני של מורים מהשדה, פרחי הוראה ותלמידים בחמ”ד. מחקריו עוסקים בקידום הפרט, החל מפעוט בגן הילדים וכלה בפיתוח מקצועי של מורה במהלך עבודתו.
מוצרים קשורים
-
התנ”ך כמאור וכמראה – עיון רב תחומי ומתודי
₪85.00
הוספה לסל -
לו כלה דרכינו
₪50.00
הוספה לסל -
תולדותיו של מורה
₪65.00
הוספה לסל -
גן בעדן: המקרא בעין הגאולוג
₪59.00
הוספה לסל
כל הדלתות פתוחות בפניכם (תחומי הלימוד במכללה)
מה כדאי לי ללמוד?
תואר ראשון
הכשרה להוראה ותעודת הוראה .B.Ed
תואר שני
.M.Ed בחינוך והוראה
המרכז ללימודים מתקדמים
פיתוח מקצועי והסבה אקדמאים להוראה
חוגים
- חינוך מיוחד
- מקרא
- תורה שבעל פה
- חינוך מתמטי
- היסטוריה
- אנגלית
מסלולים
- הכשרה מורות לגיל הרך
- הכשרת מורים לבית הספר היסודי (כיתות א'-ו')
- הכשרת מורים לבית הספר העל-יסודי (ז'-י')
- הכשרת מורים לחינוך מיוחד
מסלולים
- המרכז ללימודים מתקדמים, פיתוח מקצועי והסבה אקדמאים להוראה
- השלמת תואר בוגר בהוראה (.B.Ed)
- הרחבת הסמכה לבעלי תואר אקדמי ותעודת הוראה
- הרחבת הסמכה לגננות/מורים בעלי תואר מוסמך בכיר
- תעודת הוראה לאקדמאים דתיים
- פיתוח מקצועי
- לימודי תעודה
- אבני ראשה - תוכנית להכשרת מנהלים
תוכניות מיוחדות
מדרשות / בית מדרש נשים
"נחיתה רכה" – (סטאז')
היחידה להתמחות וכניסה להוראה
- רג"ב (ראש גדול בהוראה) - מסלול מצוינות
- הכשרת יוצאי אתיופיה
- מסלול להכשרת חרדים
- מסלול להכשרת גברים
- מסלול בנות צאנז - בית חנה
- מסלול בנות חב"ד - בית רבקה
- "תואר בטוהר" - מסלול השלמת .B.Ed לבוגרות
- סמינר או מכללה חרדית
- אמיצי רוח - מסלול מואץ לתואר ראשון ושני למצטינות
- כפני רוח – לימוד אקדמי בשילוב אולפנא ושירות לאומי
- מדרשת שאנן - לימודי תואר בשילוב בית מדרש בין-תחומי
- בית מדרש נשים אלי-ה - נשים לומדות ויוצרות
- בית מדרש אשכולות - שילוב ייחודי תלמוד, הלכה ומחשבה
- עורי צפון – לימודי מדרשה בשילוב לימודים אקדמיים
- התמחות בהוראה (סטאז')
- סדנאות התמחות (סטאז') ל"סדירות"
- סדנאות ההתמחות (סטאז') "לבנים תורניים"
- קורסים לגננות ולמורים "חדשים"
- קורסי "חונכים ומלווים"
צרו איתנו קשר
- טלפון: 04-8780000
- פקס: 04-8714445
- כתובת: רח' הים התיכון 7, קריית שמואל, חיפה
- ימים א'-ה': 19:00-08:30 | יום ו': 13:00-09:00